Zanim trafisz do warsztatu

a przyznać, że takie opony dużo szybciej starzeją się przy niskich temperaturach niż opony zimowe. Z drugiej strony, na oponach zimowych trudno jest jeździć w okresie letnim. Trzeba pamiętać, że opony stanowią bardzo ważną część s

Zanim trafisz do warsztatu

Opony zimowe

Wielu kierowców odwiedza warsztaty samochodowe jedynie w celu obowiązkowej wymiany opon na zimowe. Przy zmiennej pogodzie mogą oni wprawdzie jeździć na oponach przejściowych, ale trzeba przyznać, że takie opony dużo szybciej starzeją się przy niskich temperaturach niż opony zimowe. Z drugiej strony, na oponach zimowych trudno jest jeździć w okresie letnim. Trzeba pamiętać, że opony stanowią bardzo ważną część składową każdego samochodu i nie warto na nich oszczędzać, ponieważ może to doprowadzić nawet do pęknięcia opon w czasie jazdy i spowodowania wypadku. W niektórych krajach, w których dochodzi do dużych opadów deszczu, zaleca się również okresową zmianę opon na deszczowe, które najlepiej radzą sobie na mokrej i śliskiej nawierzchni.


Montaż nowych części samochodowych

W czasie wizyty u mechanika samochodowego sprawdzony zostanie stan samochodu. Zdarza się, bowiem, że czasami trudniej jest jednoznacznie ustalić przyczynę awarii samochodu nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy i wówczas musi on skorzystać z pomocy mechanika, który w razie potrzeby przeprowadzi naprawę zepsutych części samochodu. Najbardziej pospolite części będzie na pewno posiadał na składzie, inne, natomiast zostaną przez niego sprowadzone z innego warsztatu lub hurtowni i zamontowane w samochodzie. Rachunek wystawiony za usługi wykonane przez mechanika będzie, więc zależał od rodzaju awarii, kosztów wykonania naprawy i okresu czasu, jaki samochód spędzi w warsztacie. W razie potrzeby mechanik może wykonać również jazdę próbną, zanim samochód trafi z powrotem do właściciela.


Definicja wtrysku

Wtrysk paliwa ? sposób dostarczenia paliwa do silnika spalinowego.

Wtrysk paliwa jest stosowany powszechnie w silnikach wysokoprężnych oraz w silnikach o zapłonie iskrowym. W silnikach o zapłonie iskrowym wtrysk paliwa praktycznie wyparł z użycia zasilanie gaźnikowe.

Historycznie występowały układy wtryskowe sterowane mechanicznie, hydraulicznie i elektromechanicznie, obecnie powszechnie występuje sterowanie wtryskiem elektroniczne poprzez układ komputerowy.

W silnikach wysokoprężnych najczęściej stosowany jest wtrysk bezpośredni, rzadziej wtrysk pośredni i w tych konstrukcjach silników stosuje się tzw. układ hydraulicznego systemu wtrysku paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wtrysk_paliwa