Montaż i opłacalność klimatyzacji

atyzatorówKomfortowa temperatura w domu nie musi być droga- ceny klimatyzatorów typu split zaczynają się już od 1,5 tyś. zł. Cena oczywiście zależy od wielu parametrów, zaczynając od najważniejszych czyli mocy. Mamy klimatyzatory

Montaż i opłacalność klimatyzacji klimatyzacja gdańsk
Wydajność cieplna pomieszczenia może ulec dużej poprawie przy klimatyzacji. Ale czy warto wydawać pieniądze w , oczywiście, że tak- przeczytaj czemu.

Przekrój cen i specyfikacji klimatyzatorów

Komfortowa temperatura w domu nie musi być droga- ceny klimatyzatorów typu split zaczynają się już od 1,5 tyś. zł. Cena oczywiście zależy od wielu parametrów, zaczynając od najważniejszych czyli mocy. Mamy klimatyzatory małe od 1,5kW oraz klimatyzatory większe, powyżej 3 kW. Do tego dochodzi jeszcze masa rozwiązań technologicznych: jonizatory powietrza, inwertery o zmiennej wydajności.

Cena za godzinę pracy urządzenia może wahać się od 35gr do nawet 0.70zł, więc jest nad czym się zastanowić. Można wydać mniej na same urządzenie, ale płacić więcej za jego eksploatację, albo zainwestować na początku i cieszyć się z niewiele większych rachunków za energię.


Dobrze dobrana klimatyzacja

Właściwie dobrana i zamontowana klimatyzacja nie powinna znacząco zwiększyć naszych rachunków za prąd, oczywiście używana zdroworozsądkowo. Kwestia doboru mocy urządzenia powinna być załatwiona przez firmę, która montuje nam urządzenie. Co do ceny samego urządzenia to nie warto decydować się na najtańszą opcję, ze względu na niską jakość wykonania i potencjalne awarie.

Na klimatyzacji oraz na firmie, która ją montuje nie należy oszczędzać ponieważ taka inwestycja powinna być wykonana jak najlepiej, aby zapewnić nam długie użytkowanie.


Czynniki chłodzące w Wikipedii

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnym układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja