Fanpage na Facebook dla firm - warto skorzystać?

erz dobrą agencję social mediaTak, jak kiedyś...wszyscy oferowali strony internetowe, tak obecnie wszyscy oferują "social media". Skąd ten efekt? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się więc idea, by w

Fanpage na Facebook dla firm - warto skorzystać? reklama facebook
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

Wybierz dobrą agencję social media

Tak, jak kiedyś...wszyscy oferowali strony internetowe, tak obecnie wszyscy oferują "social media".

Skąd ten efekt? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się więc idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, dbac o swój wizerunek w internecie. Jednak trzeba to wykorzystać dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo dużo stracić, lub po prostu wyrzucić pieniądze w błoto.


Kiedy nie warto inwestować w fanpage na Facebooku?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


Social media marketing - co na to Wikipedia?

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing


Ogólnie o reklamie w internecie

Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.

Możemy zainwestować w menadżera, lub skorzystać z oferty agencji reklamowej. Jednak to są formy drogie i mają niską skuteczność. Można wykorzystać do promocji internet - często strona www plus pozycjonowanie są strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu ma się dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, otwierają się nowe drogi rozwoju. Warto więc zacząć od czegoś, co nie wy,maga ponoszenia wysokich kosztów, trzeba jednak znaleźć dobrego profesjonalistę.


Jak (nie) używać Facebooka?

Social media to często wałkowany temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o niebezpieczeństwach.

Profil na fejsie mają prawie wszyscy. Mało kto niestety publikuje tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, domów, samochodów, fotki z wakacji, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , itd to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim pracodawca nas przyjmie, to sprawdzi nasze konto. Czy jest się czego obawiać?
Jeśli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków gdzie popadnie, to możemy czuć się bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim poziomie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, jednak jeśli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.